E-biking v Piešťanoch vďaka DOMOSSu

Published : 20.07.2018, 08:29
Categories : Voľný čas

E-biking v Piešťanoch vďaka DOMOSSu

Klasické bicyklovanie ešte nikdy nebolo zábavnejšie ani ľahšie ako teraz. E-biking ti ponúka viacero možností, nielen pre mestských či víkendových cyklistov, ale aj milovníkov kvalitného off-roadového bicyklovania či downhillu. V mestách, ale aj v horských terénoch stretávame čoraz viac ľudí jazdiacich na e-bikoch. Otvárajú nielen nové možnosti, ale aj posunú cyklistické zážitky na úplne inú úroveň. Prečo, len vymenovať vlastnosti e-biku a neopýtať sa priamo horského zjazdára, ktorý za nás vyskúšal horský e – bike na jednom zo svojich kondičných tréningov na hrad Tematín.

Ako hodnotíte jazdu e-bikom?

Jazdilo sa mi dobre, bicykel splnil moje očakávania.

Ako by ste popísali jazdu s e – bikom?

Jazda ma milo prekvapila. Bicykel má štyri režimy ECO (úsporný asistenčný režim), TRAIL (terénny asistenčný režim) BOST (posilnený asistenčný režim) a OFF/WALK (bez asistenčného režimu). Väčšinou som využíval  TRAIL a BOOST. Pri týchto režimoch je jazda do kopca vyslovene zábavou. Bez akejkoľvek námahy človek zdolá aj tie najväčšie kopce, aké sú v okolí. Stačí len otáčať pedálmi a bicykel ide v podstate sám. Kto si chce trochu zamakať, môže použiť režim ECO, poprípade vypnúť pohon elektromotorom.

Uľahčilo Vám to cestu do kopca? Prípadne zjazd z kopca?

Áno, najviac mi uľahčil námahu pri prudkých výstupoch.

V čom vidíte najväčšiu výhodu e-biku?

Za krátky čas, bez námahy, človek prejde 50 - 150 km.

V rámci športovej prípravy si zapisujete štatistické údaje, viete porovnať tieto údaje s klasickým a e-bikom?

Na klasickom horskom bicykli spravím 50 km, pri 1000 m prevýšení za cca 2 hodiny. Priemerná tepová frekvencia bola počas celého výjazdu na e-biku cca 100 – 110, na klasickom mám cca 140-150 úderov za minútu. Na e-biku bola jazda o niečo rýchlejšie. Čo e-bike strácal na rovinách, to získaval v kopcoch. Na rovine ide maximálne 25 km/h, teda motor pomáha len do rýchlosti 25 km/hm. Samozrejme dá sa na ňom ísť aj rýchlejšie, ale pri váhe e-biku cca 20 kg a širokých pneumatikách, je to dosť problém. Tento model nie je vôbec určený na rovinky, ale hlavne do náročného terénu.

Myslíte si, že e-bike je vhodný pre športovcov v rámci prípravy?

Netuším, podľa mňa e-bike nie je prioritne pre športovcov. Skôr je to produkt ideálny pre rekreačného cyklistu, ktorý nemá veľa času na tréning, ale chce zažiť výhody vrcholového športovca.

Komu by ste odporúčali e-bike najviac a prečo?

Asi staršej generácii, alebo ľuďom, čo nemajú kondíciu a chceli by sa dostať na miesta, kam by bez e-biku nebolo možné. Samozrejme tento model, ktorý som testoval, je čisto bicykel určený do terénu. Skôr pre mladých, čo sa chcú vyblázniť na členitejších zjazdoch, na ktoré sa dostanú, bez veľkej námahy.

Mestské bicykle sú nielen vhodné pre staršiu generáciu, ale aj pre mladých aktívne žijúcich ľudí, ktorí sa potrebujú rýchlo prepraviť vo veľkých mestách z jedného miesta na druhé, napr. do práce alebo do školy. Veľkou výhodou je, že človek sa oveľa menej zapotí ako pri klasickom bicyklovaní. Mladšiu generáciu skôr zaujme štýlová elektrická kolobežka, ktorá tak isto disponuje asistenčným pohonom a rôznymi stupňami ich nastavenia.

Najväčšia výhoda = Asistenčný režim

●       Elektrický asistenčný pohon zabezpečuje ľahkú a pohodlnú jazdu - ušetrí vynaloženú počas bicyklovania, ale aj skráti čas.

●       Elektropohon je riadený silou pedálovania podľa vopred nastavenej úrovne jazdca cez riadiaci display, ktorú si možno prispôsobovať podľa potreby a terénu.

Share this content